Pomembnost ravnotežja pri plavanju

nasvetivajeinkoristnepovezave   

plavanjeinravnotezje

 

Pomembnost ravotežja pri plavanju

“primer lege, glavne točke pri ohranjanju ravnotežja”

Ravnotežje je sposobnost človeka, da ohrani stabilen položaj pri različnih motoričnih nalogah. Kadar želimo ohraniti določen položaj, človeško telo ne miruje, temveč nenehno niha/koleba.

V vsakdanjem življenju se konstantno srečujemo z lovljenjem ravnotežja, vendar temu ne posvečamo pretirane pozornosti, ker stvari delamo “avtomatsko” (hoja, ležanje, sedenje,..). Izjema se zgodi, ko se pričnemo ukvarjati z željenim športom, kjer ravnotežje pripomore k boljši tehniki in izvajanju določenih spretnosti.

Ena od ključnih plavalnih spretnosti je ravnotežje v ležečem/vodoravnem položaju.

Telo v vodi postavimo tako, da je vzporedno s tlemi. Vzporedna lega v vodi pa pomeni manj upora in tako (iz biomehaničnega dela) telo bolje drsi in hitreje osvoji pravilno koordinacijo samega gibanja.

Pravilna lega telesa v vodi

Če na kratko povzamemo in izpostavimo 4 ključne točke, kaj je pomembno pri vzpostavljanju ravnotežja za boljše plavanje:

1. Telo postavimo v pravilno lego, kjer so roke in noge vzporedne s tlemi. Glava je v podaljšku telesa (to pomeni, da vrat spustimo proti tlom, pogled navzdol).

2. Pri trupu pazimo, da v hrbtenici nimamo “luknje oz. vzdolbine” . To izvedemo tako, da popek potisnemo navznoter proti hrbtenici.

3. Celo telo leži na vodni gladini, ne pod vodo!

Telo je sproščeno, ne napeto, saj trde stvari v vodi potonejo!

4. Dihamo počasi in enakomerno (ritmično dihanje). Ne izvajamo hitre frekvence dihanja, saj nam tako v mišicah hitreje zmanjka kisika in je telo utrujeno ter posledično s tem porušimo položaj/lego telesa na vodi.

Ravnotežje pa lahko izboljšamo s pomočjo vaj za ravnotežje.

Pri plavalni rekreaciji za odrasle Brezmejni.si izvajamo vaje, kot so:

– kravl noge

Roke so stegnjene naprej; pogled navzdol (glava skrita med rokama); nizka frekvenca nog; s stopali izvajamo mehurčke; trup stabiliziramo, da smo vzporedni s tlemi

Če nam noge preveč padajo navzdol in se nikamor ne premaknemo, uporabimo plavalni pripomoček plavutke, ki omogočajo, da so noge dvignjene in s tem nam je omogočeno premikanje naprej.

– hrbtno noge

Roke so ob telesu; ramena spustimo nazaj; pogled navzgor; glava je v podaljšku trupa; noge brcajo navzgor. Pri tem pazimo na kolena, da jih ne krčimo; noge so ves čas vzporedne s tlemi.

Tudi pri tej vaji lahko uporabimo pripomoček plavutke.

Zakaj roke ob telesu? Ker je tak položaj telesa pri hrbtnem plavanju veliko uspešnejši kot roke stegnjene nazaj. Veliko ljudi ima namreč ramenski obroč negibljiv. Postopoma, ko se osvoji en položaj, dodajamo roke.

– kravl zaveslaji

Ležimo na vodi; noge so stegnjene; kolena skupaj; stopala v špičkah. Delamo kravl zaveslaje in pri tem pazimo, da trup dobro stabiliziramo (popek k hrbtenici). Noge vlečemo za sabo, da vlogo popolnoma prevzamejo mišice trupa in rok. Pazimo, da se nam noge ne obračajo preveč v levo in desno, saj tako hitro porušimo lego telesa, poleg tega pa je tudi samo izvajanje vaje veliko težje.

Ravnotežje je odvisno od vsakega posameznika in njegove koncentracije.

Pomembno pri izvajanju vaj za ravnotežje so UMIRJENOST (telo umirimo in ne hitimo) in DIHANJE (pravilno in počasi vdihujemo in izdihujemo) ter KONCENTRACIJA, ki je ključna za vadečega, da se osredotoči na pravilno izvedbo nalog.

Veliko plavalnih uspehov vam želi ekipa Brezmejni.si!

Delite preko socialnih omrežji
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Facebook komentarji

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

8 − 7 =